torsdag 20. august 2009

Fargerikt fellesskap


Gjengen på Hald er rett og slett fantastisk. Over alt hvor man er, så finner man noen å snakke med. Det er så mange gode samtaler, så mye latter og så mange smil! Jeg har allerde rukket å bli glad mine nye, internasjonale venner. I går kveld satt jeg sammen med en av studentene fra Peru. Han lærte meg spansk og fortalte om sin hjemby, og jeg lærte ham norsk. Plutselig hørte vi høylydt sang og klapping fra naborommet. Vi gikk inn, og ble umiddelbart dratt med i entusiastisk sang med både dansing, klapping og hopping. Det var noen av de afrikanske som hadde tatt initiativ, og flere og flere strømmet til. En herlig
kveld med en utrolig stemning!




I dag hadde vi self study etter lunsj, og vi benyttet sjansen til å ta en luftetur ut av "bobla" og ned til Mandal sentrum. Vi fant oss en hyggelig kafè med god kaffe (ikke så god som
Glæden, men det skal
noe til) og skulle egentlig lese pensum. Det ble litt mye skravling og litt lite studering, men samtaler er også viktige:) Jeg har likevel fått begynt på en pensumbok som er veldig spennede: "Møter mellom mennesker- Interkulturell kommunikasjon" av
Øyvind Dahl. Anbefales! (muligens for spesielt interesserte..)




Utenfor vinduet mitt akkurat nå er det et merkelig vær. Tordenen braker og lynet farer over himmelen stadig vekk, og det virkelig bøtter ned! Veldig fint lys og veldig klam luft, og veldig merkelig for de internasjonale.
I helga skal vi på en såkalt "Blåtur", så jeg håper været lett
er til da. Vi vet ikke hvor vi skal og hva vi skal gjøre, men poenget er at vi skal jobbe sammen i de teamene vi skal reise i (to og to). Det blir spennende å bli bedre kjent, både med teampartner og resten av gjengen. En litt annerledes bursdag for meg på lørdag, men det blir forhåpentligvis en uforglemmelig tur :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar