onsdag 7. oktober 2009

Spraakurset har begynt!

Denne uka begynte vi på språkkurs på et universitet. Skoleområdet er stort og inneholder alt vi trenger; bibliotek, internett, lekserom, kafeteriaer osv. Her skal vi gå i tre uker og forhåpentligvis bli veldig gode i spansk 

















På mandag besøkte vi Strømmestiftelsen- kontoret og fikk hilse på kontaktpersonen vår, Malena. Hun fortalte oss mer om vertsfamilien Katrine og jeg skal bo i etter språkkurset og resten av oppholdet. De har fire barn, tre av dem er jenter og den eldste er 17 år. De bor i et strøk i nærheten av Huaycan hvor vi skal jobbe. De er aktive i den evangeliske kirken og gleder seg veldig til vi skal komme. Området er visstnok litt utrygt når vi ikke er kjent, så vi må bli fulgt til og fra bussen til jobb. Men jeg tror at det gjelder overalt i denne byen; tar du forholdsregler og hører på hva de lokale sier, så går det bra. Her lønner det seg ikke å ta noen sjanser! Men vi skal vi veldig godt tatt vare på av familien, og jeg tror det blir veldig lærerikt å bo på den måten.

Ellers så har det heldigvis begynt å bli litt varmere her, og jeg kan driste meg til å ta av en genser i ny og ne 


1 kommentar:

  1. Hei Siril. Så fint at du begynner å få varmen og at du blir mer og mer kjent med Lima. Ser at neste fredag skal det være premiære på en kinofilm som er hentet fra Lima. Den skal vi se. Omtalen sier at den gir et godt bilde av kontrastene i byen, naturen og kulturen. Fint å følge deg på bloggen.

    SvarSlett