onsdag 15. februar 2012

Verden er liten


Verden er ganske liten. Jeg har mange eksempler på det, og et av de rareste er da jeg satt meg inn i en tilfeldig taxi på vei hjem til León etter en tur på stranda. Når man tar drosje her, så er det fast pris per person, og sjåføren tar gjerne opp nye pasasjerer på veien. Taxien vår stoppet for ei utenlandsk jente med stor sekk, og vi presset oss sammen i baksetet. Etter å ha kikket på meg flere ganger, spurte hun; - Er du norsk? – Ja, svarte jeg, og lurte på hvordan de kunne være  synlig. – Jeg har vært på zumba- timene dine i Oslo, så jeg kjente deg igjen, sa jenta. Hun backpacket i Latin- Amerika, og hadde vært innom León et par dager. At jeg skulle møte en av de noen få hundre personene som har vært på zumba- timene mine i en tilfeldig drosje i León synes jeg var ganske festlig. Så vi slo av en prat, og jeg ønsket henne god tur videre. Kanskje vi treffes igjen på et treningsenter i Oslo en gang?

Roa
 Ellers har det kommet et nytt familiemedlem i kollektivet vårt. En bitteliten kattunge som vi har kalt Roa (betyr gate på catalán, siden katten ble funnet på gata). Jeg som tidligere ikke har vært så opptatt av dyr, og faktisk har litt hundeskrekk, bor nå i samme hus som to viltre hunder og tre katter. Men hundene (Harley og Tiger) hindrer i hvert fall innbrudd, og når vår nye kattunge blir større, så skal den jakte på musene vi dessverre stadig vekk har på kjøkkenet.

Tiger og Harley

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar