tirsdag 11. august 2009

Dagen før Hald- eventyret starter













Et tre måneder langt opphold i vidunderlige Lillesand går raskt mot slutten. Jeg har hatt det fantastisk med en jobb jeg liker, familie og venner i nærheten og mulighet til å dyppe "te'an i tanga". En trygg og god sommer, uten de store bekymringene.
Men hva nå?
I morgen reiser jeg til Mandal. Ikke så fryktelig langt akkurat, men det er likevel begynnelsen på noe nytt. Et nytt kapittel i livet mitt, som jeg ikke aner hvor vil ende.
Jeg må ærlig innrømme at akkurat i dag er det med tungt hjerte jeg pakker bagen. Skal jeg virkelig forlate det trygge og forholdsvis komfortable livet mitt her?
Innerst inne vet jeg at dette er viktig. Viktig fordi det er noe jeg har valgt, noe jeg helt selv har bestemt meg for å gjøre. Viktig for min utvikling som person, som medmenneske og selvstendig individ. Viktig fordi jeg skal møte mange flotte mennesker. Viktig fordi jeg har evner og egenskaper jeg kan bruke i også andre sammenhenger enn her i lille Lillesand...Viktig fordi jeg har så mye å lære!

Så; jeg velger å stole på at min uro og usikkerhet bare er et tegn på at jeg nå tar et steg ut av komfortsonen min, og den har ikke vondt av å utvides..

"Denne uro e ein vind
som rive i seilet,- et sting i søvnig sinn.
Denne uro e ein sti
Mot ukjent landskap,
mot alt som kan gå meg forbi.
Så min uro må bli.

Denne uro e ein gnistsom tenne opp bålet
og blir ein brann te sist.
Denne uro e ein del
av liv eg har levd i.
For den som sette alt på spel,
har ein uro i sjel.

Må min uro holda stand
som vind, som bål og brann.
I alt eg har av tilmålt tid:
La min uro forbli."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar