mandag 28. september 2009

Avskjed med Hald - - for denne gang

Etter en intens uke med mye gøy nærmet det seg slutten for høstkurset på Hald. Jeg fikk virkelig tid til å tenke over hva jeg har opplevd og lært da vi i timen fikk anledning til å skrive brev til oss selv. Det blir nok morsomt å lese når jeg kommer tilbake! Sannsynligvis har jeg helt andre perspektiver på det meste da...



Mine vakre romvenninner! Henriette Emily, Kaja Elisabeth, 
  meg og Hilde


Etter en svært så tåredryppende avskjed med folkehøgskolen i vår, så trodde jeg faktisk at jeg var ferdig med gråteavskjeder, men der tok jeg feil.. Act Now (klassen min) var samlet på torsdag og alle delte et godt råd til de andre. Alle sa så mange fine ting, og jeg er blitt så glad i dem! 
Farvel- festen var utrolig gøy, og det ble en fin avslutning :) God mat, underholdning og dansing til langt på natt! 



 Merab, Malene, Victor, John Fredrik, Ingvild og Kalisha


Mitt motto i år skal være et sitat av Mor Theresa: "-Vi kan ikke gjøre store ting, men vi kan gjøre små ting med stor kjærlighet". Dette ble bevist for meg på avslutningsdagen. Min venninne fra Uganda, Merab, sa plutselig midt i avskjeden; "I still remember when you borrowed me a jacket when I was cold". En veldig liten ting som ikke kostet meg noe, men som kunne bety noe for min neste. Dette skal jeg ta med meg når jeg (som den perfeksjonisten jeg er) ikke føler at jeg får gjennomført alt jeg vil. Det er de små tingene som teller!



 Meg og min skjønne "nesten- kusine" Esther


 "Sannelig, jeg sier dere: Det dere gjorde mot én av disse mine minste søsken, har dere gjort mot meg." Matt, 25, 40

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar